0.0050079822540283 load time till 0.0052309036254883 load time till
0.0052468776702881 load time till
0.0052738189697266 load time till
1-3 mei '15 Clubweekend Buddybikers Houffalize
Of tradities er zijn om in ere te houden, weet ik zo nog niet. Maar de jaarlijkse combinatie Houffalize/Buddybikers/Ardennencycling laat ik nooit aan mij voorbijgaan. Voor - ik denk - het vijfde jaar op rij trokken we met onze hardrijdersclub naar de Ardennen om er neer te strijken in Houffalize, Ol Fosse d’Outh. Sedert vorig jaar worden we nageaapt door Golazo dat er een Roc d’Azur-kloon heeft neergepoot…. Gevolg is wel dat het ganse dorp nog meer dan anders ‘fietsen’ ademt en er heel wat te beleven valt: op vrijdag zagen we Sven Nys derde worden in een internationale MTB wedstrijd; op zaterdag vielen onze monden open bij de fietsacrobatieën van ene Kenny Belaey, ik zou meer zeggen: Yes, ie can !!
Maar uiteraard waren we er gekomen om onze eigen toeren uit te halen en te rijden.

Op za ...

4 Mei 2015

het doel .
Fysiek wat minder voelen is mentaal zwaar .
Maar de route is gemaakt .Dan doen we ze gewoon .
Door de vele werkzaamheden kwamen uit aan 231.44.
eerst maar de Vlaamse Ardennen zien voorbij te geraken zonder ons zelf optelbazen .de rit naar damme loopt heel soepel .toch met banden 2.5 druk maar schrik om onderweg met ontplofte binnenband te staan .
Eenmaal in damme koffie drinken zonder koekje vind ik erg ,en de keuken was nog niet open ,hoe moeilijk is om crocq te maken .
goed dan maar naar sluis ,naar Nederlands fiets paden .
in Sluis aangekomen was mij veel te druk .besloten om via zwim .
naar cadzand te gaan ,hadden we al een dikken 100 km er opzitten .
nu moest ik echt eten ,maar broodje vlees kroket gegeten (met 56kg en 14procent vet is niet erg )
nu begon het zwaarste stuk ...

3 Mei 2015 / 2 reacties /

Zondag 19 april 2015. Triatlon in Cannes.

De keuze tussen de 1-40-8 en een 2-80-16-afstand was snel gemaakt. Gezien lange afstand niet echt op mijn lijf geschreven is, en ik knieën en pezen maximaal wou sparen voor de rest van het seizoen, leek de wedstrijd met een loopfinale van 8km een stuk interessanter.

Vooral het zwemmen in zee maakte me benieuwd. Nu ik tien jaar met triatlon bezig ben, leek het me goed om dit te vieren met een wedstrijd die de zee opzocht. Zwemmen in zee had ik uiteraard al eens puur recreatief gedaan, maar nog niet in wedstrijdcontext. En om in april schappelijke watertemperaturen aan te treffen moet je natuurlijk wat zuidelijker gaan. Zeezwemmen heeft me ook altijd wat afgeschrikt. Er zijn immers de golven, waardoor het zwemmen toch enigszins anders is dan i ...

2 Mei 2015 / 2 reacties

Fiets gestolen!
Zondag 26/04/2015 werd mijn fiets gestolen op de wielerwedstrijd van de VWV te Keerbergen. De kans is uiterst klein, maar moest iemand de fiets tegenkomen, graag een seintje dan...

Merida Reacto DA Ltd
Maat 52 (S/M)
Specificaties vind je op de website terug.

De fiets is identiek aan wat er op de website vermeld wordt, alleen staan er Mavic Cosmic Elite wielen in ipv de Vision T42's.

De foto is van mijn fiets!

Alvast bedankt om uit te kijken... ...

28 Apr 2015 / 2 reacties

Luik Bastenaken Luik

Zondag 25 april stond Luik Bastenaken Luik op het programma. We zijn vrijdagmiddag al vertrokken, omdat het toch wel 2u30 rijden is. We zagen het niet zitten om heel vroeg op te staan. Dus pas laat beslist om een hotel te boeken. Deze keer zaten we in Kanne. Een veel beter hotel, dan de vorige keer in La-Roche-En-Ardenne. Veel beter geslapen en een lekker ontbijt. Vrijdag nog een klein verkenningsritje gereden van 24 km. Mooie omgeving, veel platteland en leuke klimmetjes.

Zaterdagmorgen om 6u45 opgestaan, omstreeks 7u30 vertrokken naar Luik. Geen problemen gehad om te parkeren. Gelukkig!!! Heel veel volk, niet te doen. We waren dus duidelijk toch nog niet bij de vroege vogels. Jammer genoeg was het lichtjes aan het regenen. Maar eigenlijk niet hinderlijk, het de ...

26 Apr 2015 / 1 reacties

vandaag de eerste tocht 108 aan 23 is mooi snelheid voor me persoonlijk ,met 2lekke banden links en rechts frown.gif dus is tijd om eens de 200km op 10uren te proberen ,wat minder mee nemen zal ook al schelen ,slot van 2kg rofl.gif altijd veilig op slot ...

25 Apr 2015

1-2-3 Luik fietsen
Een heerlijk fiets-2-luik was mijn deel, en morgen moet dan nog het echte wieler LUIK komen.
Gisteren ging ik toeren met Ijzeren Bart -achterkleinneef van Briek - Schotte en we kozen voor een regio waar grootnonkel één van zijn hoogtepunten beleefde: regio Valkenburg (Briek werd er WK in 1948). Wij deden het iets geciviliseerder en planden een rondje gebaseerd op de (oude) Mergellandroute; tot wanhoop van Bart waren de pijltjes verdwenen en zo viel ik in mijn getrouwe rol van GPS van dienst: niks te Garmin, maar puur op de stand van de zon oriënteerde ik ons on ZO richting naar het drielandenpunt in Vaals. Onderweg deden we bekende dingen als Bemelerberg, Loorberg, Camerig en Vaalserberg. Op het snijpunt BEL/DUI/NED maakten we rechtsomkeer en koersten NW richting Valkenberg, al over de Ey ...

25 Apr 2015

Heirnistocht Gentbrugge
De lente heeft het heel moeilijk om binnen te dringen in ons Vlaanderenland. De koude nachten blijven overheersen en na een tweetal maand fietsen komen her en der de kwaaltjes boven. Met de Heirnistochten als opener van de label organisaties op het programma trekken we naar Gentbrugge. Het teambulletin meldt schouderpijn en eksterogen... Meer lezen? surf naar www.bloggen.be/unitasvrienden/archief.php?ID=2701462 ...

23 Apr 2015

FT Parking Wetteren
De Massemense toertocht Parking is mogelijks een historische rit. Eind dit jaar stopt wielerjournalist en uitbater van de feestzaal Parking zijn actieve loopbaan en zal de fietsclub misschien op zoek moeten naar een nieuwe drijvende kracht. Freddy De Geest is voor deze tocht immers nog zelf de parkoersbouwer van dienst.
..... lees meer op onze blog www.bloggen.be/unitasvrienden/archief.php?ID=2701462 ...

23 Apr 2015

m'n eerste en laatste RVV
In een zot moment, op aanstoken van nog zottere collega's, werd er beslist om in te schrijven voor de RVV.
Nuchter genoeg om te beseffen dat de "full option" zeer ver boven m'n grenzen ligt, maar wel geprikkeld door de medium versie!
Tot zover het simpelste deel.
Volgende opdracht: TRAINEN natuurlijk mdr.gif
Oeps, da's niet altijd vanzelfsprekend en is door allerlei omstandigheden niet echt fantastisch goed gelukt ...

en dan nadert D-day, wenst iedereen je veel succes, maar moet je wel zelf de klus nog klaren natuurlijk!!
No way back neutral.gif

Sta je daar, aan de startplaats - de die-hards had ik het genoegen van een supervroege start gelaten - in de overblijvende massa en in de miezerende regen arf.gif
Even getwijfeld, dan toch de knop omgedraaid en vertrokken met de ingesteldhe ...