Sportvoeding voor energie,kracht en gewichtscontrole all 4 bikes
Het is do sep 09, 2010 10:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Fietsen in de Vogezen.
BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 10:56 am 
Mecanicien

Lijkt me wel te doen. In een van de ritten staat dat je naar de Honeck wenst te fietsen. Eigenlijk is dit een steil stukje van een goeie kilometer die vanaf de Route des Crètes enkel naar de top van de Honeck leidt en dus doodlopend is. Bijkomend probleem als je d'er met de fiets heen rijdt is dat de parking rondom het restaurantje op de top (lekkere taart daar btw :mrgreen: ) werd aangelegd met steenslag en grind en dus moeilijk bereikbaar is op de fiets of op de koersschoenen.

In de Vogezen vind ik bvb. de oostflank van de Schlucht heerlijk om te klimmen, ondanks het soms wat drukkere verkeer, door het zeer gelijkmatig karakter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 4:19 pm 
Junior

Cosmic schreef:
Lijkt me wel te doen. In een van de ritten staat dat je naar de Honeck wenst te fietsen. Eigenlijk is dit een steil stukje van een goeie kilometer die vanaf de Route des Crètes enkel naar de top van de Honeck leidt en dus doodlopend is. Bijkomend probleem als je d'er met de fiets heen rijdt is dat de parking rondom het restaurantje op de top (lekkere taart daar btw :mrgreen: ) werd aangelegd met steenslag en grind en dus moeilijk bereikbaar is op de fiets of op de koersschoenen.

In de Vogezen vind ik bvb. de oostflank van de Schlucht heerlijk om te klimmen, ondanks het soms wat drukkere verkeer, door het zeer gelijkmatig karakter.

Het is de bedoeling om vanuit La Bresse naar de Route des Crètes te klimmen, ter hoogte van de Hohneck. Eens je op de Route bent, is het inderdaad maar een goeie anderhalve kilometer meer, maar je moet eerst uit de vallei naar de Route.

En op de kaart staat er precies een baantje, tussen de Brammont en de Schlucht, en dat zouden wij willen opfietsen. Iemand ervaring met dit traject?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 4:24 pm 
Ploegleider

Meurten schreef:

En op de kaart staat er precies een baantje, tussen de Brammont en de Schlucht, en dat zouden wij willen opfietsen. Iemand ervaring met dit traject?

welk baantje bedoel je precies?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 4:59 pm 
Junior

LuckyIron schreef:
Meurten schreef:

welk baantje bedoel je precies?

Vanop de D34d (Route de Vologne) in La Bresse kan je volgens langs 3 wegen naar de Route des Cretes:

1) via de Route du Brammont / Route des Américains (maar die sparen we op voor de rit van de zondag)

2) de D34d blijven volgen, en dan rij je volgens mij de Schlucht op (vanuit de richting Gerardmer)

3) maar dan is er het befaamde baantje tussen Brammont en Schlucht doorheen "forêt de la Bresse", maar noch op mappy nog op Google Maps, heeft dit baantje een naam... misschien geen goed teken? :scream:

Nu ja, misschien moeten we gewoon kiezen voor de Schlucht, die zit nog niet in ons programma.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 5:07 pm 
Ploegleider

ik zie nu wel welk baantje je het is, maar geen idee of je daar kan rijden, denk het wel

wij zaten daar kortbij: http://www.bikely.com/maps/bike-path/Vogezen-11-08-2007

je bedoelt het baantje toch naar rechts tussen Forêt de la bresse en Belle-Hutte?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 5:21 pm 
Junior

LuckyIron schreef:
ik zie nu wel welk baantje je het is, maar geen idee of je daar kan rijden, denk het wel

wij zaten daar kortbij: http://www.bikely.com/maps/bike-path/Vogezen-11-08-2007" target="_blank

je bedoelt het baantje toch naar rechts tussen Forêt de la bresse en Belle-Hutte?

Yep, dat is em!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 5:34 pm 
Ploegleider

kan het mij niet echt meer herinneren, we zaten nochtans op camping in Belle-Huttes, dus da was daar vlakbij.

maar laat het ons gerust weten :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 5:58 pm 
Belofte

Ziet er goed uit Wim, zie er al naar uit.

mvg. Perico

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 6:47 pm 
Ploegleider

voor de geintresseerde, hier nog is mijn verslagske van vorig jaar

http://wimhermans1979.spaces.live.com/b ... !232.entry

8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 24, 2008 9:37 am 
Nieuweling

Meurten schreef:
Voor Perico (en ook een beetje voor Alex Polfliet die af en toe dit topic leest).

De ritten zijn gebaseerd op "Fietsen in de Vogezen" van Alex, al is er telkens een persoonlijke toets toegevoegd. 8)

Hierbij ons programma voor de vierdaagse in de Vogezen, 19-22 juni

19 juni: vertrek om 6u00 uit Kortrijk. Aankomst tegen 12u00 in La Bresse.
14u30: Rit 8 uit "Fietsen in de Vogezen". [Extra: Col de la Vierge]

La Bresse - Col des Faignes (14 km, 3.3%) - Gerardmer - Col de Sapois (5 km, 3.5%) - Col de la Grosse Pierre (4 km, 4.5%) - La Bresse - Optioneel: Col de la Vierge (5 km)

Ongeveer 75km.

20 juni
9u00: Rit 9 uit "Fietsen in de Vogezen". [Extra: Ballon d'Alsace]

La Bresse - Col du Brabant (3 km, 8%) - Grand Ventron (12 km, 5.4%) - Col du Page (1,5 km, 8%) - St Maurice-s-Moselle - Optioneel: Ballon d'Alsace (9 km, 7%) - Le Thillot - Col de Morbieu (5 km - 6%) - Saulxures - Optioneel: Croix des Moinats (8 km - 6%) - La Bresse

Ongeveer 100km.

21 juni
9u00: Rit 6 uit "Fietsen in de Vogezen" [Extra: Hohneck vanuit La Bresse]

La Bresse - Col de Hohneck - Route des Crètes - Col de la Schlucht (afdaling) - Munster - Petit Ballon (10 km, 7.6%) - Platzerwasel (9 km, 7.2%) - Route des Crètes - Route des Américains (afdaling) - Col de Brammont (afdaling) - La Bresse

Ongeveer 100km.

22 juni
9u00: La Bresse - Col du Brammont (3 km) - Route des Américains (4 km) - Route des Crètes - Grand Ballon (3 km) - Le Markstein (afdaling) - Col du Brammont (6 km) - La Bresse

Ongeveer 70km.

Mijn vraag aan ervaren Vogezenfietsers en aan Alex in het bijzonder: is dit een haalbaar programma? Wij zijn wielertoeristen die tussen de 5000 en 8000km fietsen per jaar.
(Behalve Perico dan, die heeft er dubbel zo veel! :mrgreen: )

Rit 19 juni : ideaal om in te rijden, zeker te doen
Rit 20 juni :Ik zou de Col du Brabant er uit laten en vanuit Cornimont de Grand Ventron doen, zeker als je de Ballon d'Alsace wil meepikken. De Brabant is kort maar vrij steil en dat meteen na het vertrek zou zwaar in de benen kunnen slaan.
Rit 21 juni : Ik zou de Hohneck op het einde doen en dus de Route des Américains letterlijk links laten liggen. Het is een slechte weg en in een afdaling dus vrij gevaarlijk. Dus vertrekken en terugkeren via Col des Faignes.
Rit 22 juni : Ik vind dat je de Grand Ballon moet gedaan hebben, maar vanuit Willer-sur-Thur : 16 kilometer vrij gelijkmatig klimmen! Het zou zonde zijn om in de buurt te zitten en deze klim niét te doen. Ik zou voorstellen : La Bresse - Cornimont - Col d'Oderen (opwarmer) - Kruth - Willers - Grand Ballon - afdaling Markstein - Bramont.

Dergelijk schema moet voor jullie zeker te doen zijn. Maar maak niet de fout om de Vogezen te onderschatten en op de eerste col al in het rood te gaan!

Alex

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur