Ok, we zijn nu exact 14 dagen voor ons vertrek naar de Vogezen, de ritten zijn grotendeels uitgestippeld via Bikely (hopelijk valt het navigeren met mijn Edge 305 mee), de fiets is gecontroleerd en bijgeregeld. Maar ik had toch nog wat algemene vragen.
1) Nog veel bijtrainen of voornamelijk rust inbouwen? Ik plan nog 3 trainingen van om en bij de 100 kilometer, maar daar tussen zou ik mijn fiets niet aanraken. OK?
2) Voeding: moet ik nu reeds koolhydraten beginnen opslaan, of is dit compleet zinloos. En wat met voedingssupplementen? Vitamines? Magnesium? Ijzer? Iemand ervaring met carnitine? Behalve dat het vreselijk duur is, heb ik er nooit enig effect van gemerkt.
3) Een expliciete vraag voor Alex Polfliet, of andere Vogezenreizigers. Waar kunnen we een middagmaal bekomen tijdens onze koninginnenrit (La Bresse - Schlucht - Munster - Petit Ballon - Platzerwasel - Hohneck - La Bresse)? Ideaal zou zijn op de top van Petit Ballon (precies halfweg), maar zijn daar dezelfde mogelijkheden als op Grand Ballon of Ballon d'Alsace? Of is dat een "lege top"? In uw boek spreekt u over "Auberge Ried", op de flank van PB... is dat een mogelijkheid? Al is het natuurlijk verre van ideaal om midden een klim ermee op te houden om te lunchen ... Een andere mogelijkheid is Le Markstein of Auberge de la Ferme aan de Grand Ballon... maar dat is een beetje ver op onze tocht, dan zijn we bijna weer in La Bresse
In Munster is dan weer te vroeg, want ik denk dat we daar voor 11u aankomen (start om 9u in La Bresse).