Voor Perico (en ook een beetje voor Alex Polfliet die af en toe dit topic leest).
De ritten zijn gebaseerd op "Fietsen in de Vogezen" van Alex, al is er telkens een persoonlijke toets toegevoegd.
Hierbij ons programma voor de vierdaagse in de Vogezen, 19-22 juni
19 juni: vertrek om 6u00 uit Kortrijk. Aankomst tegen 12u00 in La Bresse.
14u30: Rit 8 uit "Fietsen in de Vogezen". [Extra: Col de la Vierge]
La Bresse - Col des Faignes (14 km, 3.3%) - Gerardmer - Col de Sapois (5 km, 3.5%) - Col de la Grosse Pierre (4 km, 4.5%) - La Bresse - Optioneel: Col de la Vierge (5 km)
Ongeveer 75km.
20 juni
9u00: Rit 9 uit "Fietsen in de Vogezen". [Extra: Ballon d'Alsace]
La Bresse - Col du Brabant (3 km, 8%) - Grand Ventron (12 km, 5.4%) - Col du Page (1,5 km, 8%) - St Maurice-s-Moselle - Optioneel: Ballon d'Alsace (9 km, 7%) - Le Thillot - Col de Morbieu (5 km - 6%) - Saulxures - Optioneel: Croix des Moinats (8 km - 6%) - La Bresse
Ongeveer 100km.
21 juni
9u00: Rit 6 uit "Fietsen in de Vogezen" [Extra: Hohneck vanuit La Bresse]
La Bresse - Col de Hohneck - Route des Crètes - Col de la Schlucht (afdaling) - Munster - Petit Ballon (10 km, 7.6%) - Platzerwasel (9 km, 7.2%) - Route des Crètes - Route des Américains (afdaling) - Col de Brammont (afdaling) - La Bresse
Ongeveer 100km.
22 juni
9u00: La Bresse - Col du Brammont (3 km) - Route des Américains (4 km) - Route des Crètes - Grand Ballon (3 km) - Le Markstein (afdaling) - Col du Brammont (6 km) - La Bresse
Ongeveer 70km.
Mijn vraag aan ervaren Vogezenfietsers en aan Alex in het bijzonder: is dit een haalbaar programma? Wij zijn wielertoeristen die tussen de 5000 en 8000km fietsen per jaar.
(Behalve Perico dan, die heeft er dubbel zo veel!

)
Rit 20 juni :Ik zou de Col du Brabant er uit laten en vanuit Cornimont de Grand Ventron doen, zeker als je de Ballon d'Alsace wil meepikken. De Brabant is kort maar vrij steil en dat meteen na het vertrek zou zwaar in de benen kunnen slaan.
Rit 21 juni : Ik zou de Hohneck op het einde doen en dus de Route des Américains letterlijk links laten liggen. Het is een slechte weg en in een afdaling dus vrij gevaarlijk. Dus vertrekken en terugkeren via Col des Faignes.
Rit 22 juni : Ik vind dat je de Grand Ballon moet gedaan hebben, maar vanuit Willer-sur-Thur : 16 kilometer vrij gelijkmatig klimmen! Het zou zonde zijn om in de buurt te zitten en deze klim niét te doen. Ik zou voorstellen : La Bresse - Cornimont - Col d'Oderen (opwarmer) - Kruth - Willers - Grand Ballon - afdaling Markstein - Bramont.
Dergelijk schema moet voor jullie zeker te doen zijn. Maar maak niet de fout om de Vogezen te onderschatten en op de eerste col al in het rood te gaan!