Sportvoeding voor energie,kracht en gewichtscontrole all 4 bikes
Het is di sep 07, 2010 8:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Re:
BerichtGeplaatst: vr maart 07, 2008 10:53 am 
Junior

stinokourov schreef:
Meurten schreef:
makepeace schreef:
Ze zou da inderdaad wel zien zitten meurten, liever dan zelf rijden of in hotel zitten wachten.
We spreken wel nog af voor de praktische kant.Vooral op vrijdag of zaterdag zou ik graag eens meefietsen met jullie, liefst de koninginnerit :wink:

groeten, Pedro

Vrijdag en zaterdag zijn 2 koninginneritten:

Vrijdag: Grand Ballon, Hundsruck en Alsace (een klassieker)
Zaterdag: Brammont, Route des Américains, Petit Ballon, Platzerwaesel

Praktisch: als je 's morgens met de wagen naar La Bresse kan komen, zou dat super zijn. Dan kan je vriendin daar in de volgwagen stappen, en kan jij van bij de start de kop van het peloton nemen! :D :scream: (of jij met de fiets om al een beetje op te warmen en je vriendin met de auto)

Aanrader: De Servance en dan nog Planche des Belles Filles (ZIE Trois Ballons), heel knappe cols en goede voorbereiding Marmotte!

Yep, hebben we vorig jaar gedaan. Maar toen hebben we een rit van 150 km gereden ... dat zit er dit jaar niet in. Nu gaan we voor meer cols op een kortere afstand! 8) :twisted:

Profiel  

Berichttitel: Re: Fietsen in de Vogezen.
BerichtGeplaatst: vr maart 07, 2008 11:05 am 
Junior

korsakow schreef:
Ik ga met 2 vrienden voor de eerste maal naar de vogezen en ik heb 2 dingen gevonden waar we zouden kunnen verblijven:
Wat is het best gelegen, hebben jullie nog tips?

Dank

Sportherberg is ideaal qua logement, voeding en zeer sympathieke en hulpvaardige eigenaar (Michel Snel). Maar ligt volgens ons nét iets te ver van de "klassieke" cols. Ik weet niet wanneer jullie precies willen gaan, maar ik denk niet dat er voor de zomer nog plaats zal zijn in de Sportherberg "Le Gros Chene". Wij hebben vorig jaar reeds in januari geboekt, en toen waren bepaalde periodes al volgeboekt...

Dit jaar logeren we in La Bresse: http://www.hoteldulac-dc.be/. Lekker dicht bij de "beroemdste" vogezencols.

Thann en Munster zijn volgens mij ook perfecte locaties.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2008 12:55 pm 
Nieuweling

ik ga van 20-24 maart naar saint-dié-des vosges om beetje rond te toeren. We logeren in een jeugdherberg waar we zelf ons eten kunnen maken, ideaal dus.

Meer nieuws na de stage!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 10, 2008 2:28 pm 
Mecanicien

Saint-Dié is wel niet zo aangenaam om rond te lopen 's avonds. :|

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 6:00 pm 
Nieuweling

korsakow schreef:
Ik ga met 2 vrienden voor de eerste maal naar de vogezen en ik heb 2 dingen gevonden waar we zouden kunnen verblijven:

Dank

Ik heb een aantal jaar geleden gelogeerd in La Beuratte. De uitbaters zijn Nederlanders, de kamers waren prima en het ontbijt was meer dan stevig genoeg voor een wielertoerist.
La Beuratte is gelegen net buiten het kleine centrum van Cornimont, als je vanuit La Bresse komt rij je aan de kerk links in en dan is het anderhalve kilometer verder aan je rechterzijde. Het is trouwens de weg die leidt naar le Grand Ventron, één van de hoogste cols in de Vogezen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 6:37 pm 
Junior

alex polfliet schreef:
korsakow schreef:

Dank

Ik heb een aantal jaar geleden gelogeerd in La Beuratte. De uitbaters zijn Nederlanders, de kamers waren prima en het ontbijt was meer dan stevig genoeg voor een wielertoerist.
La Beuratte is gelegen net buiten het kleine centrum van Cornimont, als je vanuit La Bresse komt rij je aan de kerk links in en dan is het anderhalve kilometer verder aan je rechterzijde. Het is trouwens de weg die leidt naar le Grand Ventron, één van de hoogste cols in de Vogezen.

Bedankt voor de info :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 22, 2008 8:59 pm 
Mecanicien

AnthonySpyss schreef:
ik ga van 20-24 maart naar saint-dié-des vosges om beetje rond te toeren. We logeren in een jeugdherberg waar we zelf ons eten kunnen maken, ideaal dus.

Meer nieuws na de stage!

ff mezelf quoten (weliswaar onder andere forumnaam): de 4daagse stage is niet doorgegaan door het slechte weer!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 12:14 pm 
Nieuweling

Als je vanuit Le Markstein de "Routes des cretes" afrijdt richting "col de Schlucht" kan je ergens nog richting "La Bresse" nemen zonder door te moeten rijden naar de Schlucht ?

Ik lees hier trouwens regelmatig "Route des Américains" ... maar waar kan ik deze ergens vinden ? Welke "D" is dat ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 28, 2008 12:28 pm 
Mecanicien

miura schreef:
Ik lees hier trouwens regelmatig "Route des Américains" ... maar waar kan ik deze ergens vinden ? Welke "D" is dat ?

Als je vanop de top van de Col de Bramont afdaalt richting La Bresse, zie je aan de rechterkant na ca. 1/3 van de afdaling een zijstraat die onmiddellijk terug sterk stijgt. Dit is de Route des Américains die uiteindelijk bovenkomt op de Route des Crêtes.

't Is een steil stuk van een paar kilometers op zeer slecht wegdek. Niet echt m'n favoriet stukje. :mrgreen:

Edit1: 't Is de D34a (net gekeken op viamichelin.com).

Edit2: Dit is dan ook de enige weg om vanaf de Routes des Crêtes naar La Bresse af te dalen (tss. Le Markstein en de Schlucht).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 23, 2008 10:40 am 
Junior

Voor Perico (en ook een beetje voor Alex Polfliet die af en toe dit topic leest).

De ritten zijn gebaseerd op "Fietsen in de Vogezen" van Alex, al is er telkens een persoonlijke toets toegevoegd. 8)

Hierbij ons programma voor de vierdaagse in de Vogezen, 19-22 juni

19 juni: vertrek om 6u00 uit Kortrijk. Aankomst tegen 12u00 in La Bresse.
14u30: Rit 8 uit "Fietsen in de Vogezen". [Extra: Col de la Vierge]

La Bresse - Col des Faignes (14 km, 3.3%) - Gerardmer - Col de Sapois (5 km, 3.5%) - Col de la Grosse Pierre (4 km, 4.5%) - La Bresse - Optioneel: Col de la Vierge (5 km)

Ongeveer 75km.

20 juni
9u00: Rit 9 uit "Fietsen in de Vogezen". [Extra: Ballon d'Alsace]

La Bresse - Col du Brabant (3 km, 8%) - Grand Ventron (12 km, 5.4%) - Col du Page (1,5 km, 8%) - St Maurice-s-Moselle - Optioneel: Ballon d'Alsace (9 km, 7%) - Le Thillot - Col de Morbieu (5 km - 6%) - Saulxures - Optioneel: Croix des Moinats (8 km - 6%) - La Bresse

Ongeveer 100km.

21 juni
9u00: Rit 6 uit "Fietsen in de Vogezen" [Extra: Hohneck vanuit La Bresse]

La Bresse - Col de Hohneck - Route des Crètes - Col de la Schlucht (afdaling) - Munster - Petit Ballon (10 km, 7.6%) - Platzerwasel (9 km, 7.2%) - Route des Crètes - Route des Américains (afdaling) - Col de Brammont (afdaling) - La Bresse

Ongeveer 100km.

22 juni
9u00: La Bresse - Col du Brammont (3 km) - Route des Américains (4 km) - Route des Crètes - Grand Ballon (3 km) - Le Markstein (afdaling) - Col du Brammont (6 km) - La Bresse

Ongeveer 70km.

Mijn vraag aan ervaren Vogezenfietsers en aan Alex in het bijzonder: is dit een haalbaar programma? Wij zijn wielertoeristen die tussen de 5000 en 8000km fietsen per jaar.
(Behalve Perico dan, die heeft er dubbel zo veel! :mrgreen: )

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur