Sportvoeding voor energie,kracht en gewichtscontrole all 4 bikes
Het is di sep 07, 2010 6:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1000km voor het goede doel
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 8:03 pm 
Ploegleider

Code:
Beste wielerliefhebber

Kent u de Ronde van Vlaanderen, 'Vlaanderens mooiste'? 250 km zwoegen op één dag. Een heroïsche tocht die niet voor iedereen is weggelegd. Maar wat zegt u van 'Vlaanderens langste': 1000 km fietsen, in vier dagen, door heel Vlaanderen! Bent u er klaar voor?

Tijdens het Hemelvaartweekend (13 - 16 mei 2010) vindt de grootste sportieve demonstratie tegen kanker ooit plaats: de 1000km van Kom op tegen Kanker (www.1000km.be). Een optocht .. maar dan op de (koers)fiets. Door elke Vlaamse provincie, 1000km lang, in vier dagen. Rijd mee in het gezelschap van B.V.'s en wieleridolen als Paul Herygers, Sabine Appelmans, Johan Museeuw en Peter Van Petegem. Ook mij mag je er verwachten!

De tocht is enkel weggelegd voor de strafste fietsers, die met hun fysieke prestatie tegelijk een krachtig statement tegen kanker willen doen. Kom op tegen Kanker wil bovendien voor elke deelnemer 5.000 euro inzamelen voor het kankeronderzoek.

Kunnen uw benen de kilometers aan, maar zegt die fondsenwerving u weinig? Geen nood, Kom op tegen Kanker zoekt mee zodat ook u op 13 mei aan de start kan staan.

Met sportieve groeten,

Bij Fred_ komt er dus op 4 februari een coördinator langs die ondersteuning bied voor fondsenwerving ed. Of dat zou het toch moeten zijn. Het fijne weet ik er niet van maar met "Kom op tegen Kanker zoekt mee" denk ik eerder dat ze doelen op het sturen van een begeleider oid. en niet het geld.

EDIT: Heb een mail gestuurd om verduidelijking te vragen. Het kan toch niet zijn dat een organisatie die zoiets op poten wil zetten zo vaag kan blijven. Op hun site zelf is namelijk niks aangepast en de online versie van de mailing valt plots niet meer te bekijken. Ik hou jullie op de hoogte.

Getekend

Ne zot die de 1000km heeeeel graag alleen wil rijden maar geen tijd wil verspelen met die fondsenwerving

Dimitri
http://blog.katendimi.be
http://fiets.katendimi.be

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 8:30 pm 
Helper

Wij doen mee met een vierkoppig team van de Vrije Universiteit Brussel. Er is inderdaad iemand langs geweest met tips voor de fondswerving. Wellicht organiseren we (ondermeer) een spinningdag in ons sportcomplex. Eén van onze vier is overigens Jürgen Roelandts, oud-student bij ons. En wat wellicht geen andere universiteit ons nadoet: de eerste rit wordt gereden door onze rector.

Laatst bijgewerkt door Socrates op ma jan 25, 2010 8:57 pm, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2010 8:54 pm 
Mecanicien

blijkbaar ben ik niet de enige zot die die 1000km solo wel zou willen rijden zonder eetfestijnen en andere koekenbakken te organiseren

misschien moeten we een forum-4-daagse in elkaar steken hé (los van de koekenbak en de kom-op-tegen-kanker); ik was hier toch al de ganse avond naar mooie 4-daagse aan het zoeken voor het verlengde weekend in mei

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 6:50 pm 
Ploegleider

ik heb dus een mail gestuurd en hetr enige wat ik terugkrijg is dat ze mijn adres en tel nummer willen om me eens op te bellen. Tja, ik denk dus niet dat je kan meedoen zonder koekenbak ed :D Op 4 feburari komt er dus ook iemand langs bij Team Verada en zal mss kijken om eens vlug te passeren en zo wat info terloops te vragen ook. En ik ga misschien toch nog mijn telefoon nummer doorgeven en adres. Wie weet doen ze een specialleke voor zotten die het alleen doen :D

I'll keep you guys posted ;)

PS. Er is een randonneurstocht in Oostende de 15de mei die 400km lang is ;)

Dimitri

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 6:53 pm 
Nieuweling

heb een collega die zich "solo" heeft ingeschreven, nu begint natuurlijk de zoektocht naar sponsors..
ik begrijp alleen niet waarom ze 300 personen laten inschrijven aan 5000euro , met momenteel maar een 50tal kandidaten ingeschreven.
Moest het nu 1000euro inschrijvingsgeld zijn dan kan men nog trachten hieraan te geraken.
Ik vind het ook wel "triestig " dat men s'avonds zelf nog voor een avondmaal moet zorgen terwijl het s'avonds in groep eten toch veel leuker is na een dag samen afzien .
In Nederland hebben ze veel meer ervaring en traditie met zulke evenementen maar bij ons staat dit toch nog in de kinderschoenen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 8:05 pm 
Mecanicien

Ik vraag me wel af, als je nu de dag van de start 'maar' 4500EUR ingezameld hebt, zouden ze je dan effectief de start weigeren? Als je die site bekijkt, draait alles rond zo snel mogelijk 5000EUR binnenkrijgen. Het lijkt me eerder een financiële dan een sportieve uitdaging... :roll: De layout van de site doet me trouwens aan een andere organisatie denken...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 8:38 pm 
Helper

Freezy schreef:
Ik vraag me wel af, als je nu de dag van de start 'maar' 4500EUR ingezameld hebt, zouden ze je dan effectief de start weigeren? Als je die site bekijkt, draait alles rond zo snel mogelijk 5000EUR binnenkrijgen. Het lijkt me eerder een financiële dan een sportieve uitdaging... :roll: De layout van de site doet me trouwens aan een andere organisatie denken...

Ik heb er - als deelnemer - absoluut geen probleem mee dat het eerder om een financiële dan om een sportieve uitdaging zou gaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 01, 2010 10:44 pm 
Mecanicien

Socrates schreef:
Freezy schreef:

Ik heb er - als deelnemer - absoluut geen probleem mee dat het eerder om een financiële dan om een sportieve uitdaging zou gaan.

uiteindelijk is het een actie van kom-op-tegen-kanker hé ;-)

maar de manier waarop is inderdaad nogal drastisch, normaal gezien wordt er iets georganiseerd door vrijwilligers en doneert iedereen een kleine bijdrage om zo tot een grote pot te komen. Deze organisatie heeft dit eerder vertaald naar: laat de deelnemers zelf alles organiseren (zelfs hun overnachtingen en eten) en zelf geld inzamelen en dan zullen wij met alle media-aandacht erbij wel vlug eens onze city navigator van Oostende naar Leuven instellen en wat meli-koekjes uitdelen. Het zal niemand verbazen dat de organisatie idd Golazo is ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 10:09 am 
Ploegleider

even een rechtzetting. ik heb dus contact gehad met een van de coördiantoren. Golazo biedt echt wel VEEL ondersteuning zijnde affichen die je kan krijgen voor iets dat je organiseert, attesten om je bijdrages fiscaal aftrekbaar te maken, pijltjes om ze naar jouw evenement te leiden, persoonlijke ondersteunin, gadgets die je krijgt die je kunt verkopen voor 5€/stuk die metellen vor je 5000€ (en die gadgets krijg je gratis en moet je naderhand dan afrekenen dus die 5€is integraal voor jou), ze bieden hulp aan met het omgaan van het voorbereiden van een benefiet, grote vlaggen om een week voor je evenement (of meerdere) uit te hangen, flyers (je mag er enkel duizenden bestellen, wederom gratis) Nee, de ondersteuning is perfect en daar mag je echt niet op klagen. (Trouwens, ik vind Golazo echt niet de boeman die iedereen van tracht te maken maar dat is een andere discussie)

Het enige probleem die je hebt is dat als je solo gaat, je een uitgebreid sociaal netwerk moet hebben. Ik zit in een kleine WTC en voor de rest ben ik nergens bij aangesloten. Bij mijn werkgever moet ik ook niet aankloppen gezien de (nog steeds) volle crisistijd en dat het voor het moment enkel besparen is die de klok slaat. Waar moet ik dan nog gaan aankloppen om geld in te zamelen? Ja, ik kan van deur tot deur gaan met die gadgets en dergelijke en ik ben ervan overtuigd dat dit me ook zou lukken maar dan zou ik de komende 2-3 maand geen tijd hebben om te fietsen. Daar ben ik ook van overtuigd. Zit je echter in een WTC van 50-70 man en ben je ook nog eens vrijwillig brandweerman (just an idea) en kan je die mensen vrijwillig inschakelen. Dan kan dit als een trein lopen. Je organiseert bv in het clublokaal (oid) een spaghetti-avond. Zaal probeer je gratis te krijgen onder het mom van KOTK. Je gaat naar de lokale fruitboer/winkel en vraagt en om een geste voor de groentjes. Je vraagt aan een stuk of 20 mensen om vrijwillig te helpen met koken, opdienen, afruimen ed. Je kan de slager ook vragen om goedkoop gehakt te krijgen, terug onder het mom van KOTK en desnoods zeg je dat je eventueel vlaggen of dergelijk sponsormateriaal van de slager enzo uithangt in de zaal. Allee ja, het is te doen. :D (maar niet als solo met een klein sociaal netwerk)

BTW als je geld te weinig hebt probeert Golazo de laatste centjes bijeen te sprokkelen. Er zijn bv bedrijven die geen sportieve medewerkers hebben maar ze doneren wel 500€. Deze wordt dan in een pot gedaan en achterde hand gehouden. In laatste instantie zijn ze bij Golazo ook van plan om naar lokale bedrijven te bellen die nog niks gestort hebben en naar lokale gemeentebesturen. Ook moedigen ze aan om truitjes en fietsen ed meer te bestickeren tijdens de rit om zo met de naam van sponsors in beeld te komen. Ze geven ook namen en adressen door van mensen diein de omgevign ook meedoen om zo eventueel samen te spannen dat er niet iedere week een spaghetti avond ofzo is en alles een beetje te kunnen coördineren.

Dimitri

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 02, 2010 10:25 am 
Helper

Dimi83 schreef:
even een rechtzetting. ik heb dus contact gehad met een van de coördiantoren. Golazo biedt echt wel VEEL ondersteuning zijnde affichen die je kan krijgen voor iets dat je organiseert, attesten om je bijdrages fiscaal aftrekbaar te maken, pijltjes om ze naar jouw evenement te leiden, persoonlijke ondersteunin, gadgets die je krijgt die je kunt verkopen voor 5€/stuk die metellen vor je 5000€ (en die gadgets krijg je gratis en moet je naderhand dan afrekenen dus die 5€is integraal voor jou), ze bieden hulp aan met het omgaan van het voorbereiden van een benefiet, grote vlaggen om een week voor je evenement (of meerdere) uit te hangen, flyers (je mag er enkel duizenden bestellen, wederom gratis) Nee, de ondersteuning is perfect en daar mag je echt niet op klagen. (Trouwens, ik vind Golazo echt niet de boeman die iedereen van tracht te maken maar dat is een andere discussie)

Het enige probleem die je hebt is dat als je solo gaat, je een uitgebreid sociaal netwerk moet hebben. Ik zit in een kleine WTC en voor de rest ben ik nergens bij aangesloten. Bij mijn werkgever moet ik ook niet aankloppen gezien de (nog steeds) volle crisistijd en dat het voor het moment enkel besparen is die de klok slaat. Waar moet ik dan nog gaan aankloppen om geld in te zamelen? Ja, ik kan van deur tot deur gaan met die gadgets en dergelijke en ik ben ervan overtuigd dat dit me ook zou lukken maar dan zou ik de komende 2-3 maand geen tijd hebben om te fietsen. Daar ben ik ook van overtuigd. Zit je echter in een WTC van 50-70 man en ben je ook nog eens vrijwillig brandweerman (just an idea) en kan je die mensen vrijwillig inschakelen. Dan kan dit als een trein lopen. Je organiseert bv in het clublokaal (oid) een spaghetti-avond. Zaal probeer je gratis te krijgen onder het mom van KOTK. Je gaat naar de lokale fruitboer/winkel en vraagt en om een geste voor de groentjes. Je vraagt aan een stuk of 20 mensen om vrijwillig te helpen met koken, opdienen, afruimen ed. Je kan de slager ook vragen om goedkoop gehakt te krijgen, terug onder het mom van KOTK en desnoods zeg je dat je eventueel vlaggen of dergelijk sponsormateriaal van de slager enzo uithangt in de zaal. Allee ja, het is te doen. :D (maar niet als solo met een klein sociaal netwerk)

BTW als je geld te weinig hebt probeert Golazo de laatste centjes bijeen te sprokkelen. Er zijn bv bedrijven die geen sportieve medewerkers hebben maar ze doneren wel 500€. Deze wordt dan in een pot gedaan en achterde hand gehouden. In laatste instantie zijn ze bij Golazo ook van plan om naar lokale bedrijven te bellen die nog niks gestort hebben en naar lokale gemeentebesturen. Ook moedigen ze aan om truitjes en fietsen ed meer te bestickeren tijdens de rit om zo met de naam van sponsors in beeld te komen. Ze geven ook namen en adressen door van mensen diein de omgevign ook meedoen om zo eventueel samen te spannen dat er niet iedere week een spaghetti avond ofzo is en alles een beetje te kunnen coördineren.

Hier ben ik het volkomen mee eens. Golazo doet hier toch wel goed werk lijkt me.
Zelf heb ik ook onze rector gecontacteerd om met de universiteit een team te vormen. Alleen geld inzamelen zal wel niet makkelijk zijn. Vermarc gaat voor ons team truitjes maken met de namen van onze sponsors erop.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur