even een rechtzetting. ik heb dus contact gehad met een van de coördiantoren. Golazo biedt echt wel VEEL ondersteuning zijnde affichen die je kan krijgen voor iets dat je organiseert, attesten om je bijdrages fiscaal aftrekbaar te maken, pijltjes om ze naar jouw evenement te leiden, persoonlijke ondersteunin, gadgets die je krijgt die je kunt verkopen voor 5€/stuk die metellen vor je 5000€ (en die gadgets krijg je gratis en moet je naderhand dan afrekenen dus die 5€is integraal voor jou), ze bieden hulp aan met het omgaan van het voorbereiden van een benefiet, grote vlaggen om een week voor je evenement (of meerdere) uit te hangen, flyers (je mag er enkel duizenden bestellen, wederom gratis) Nee, de ondersteuning is perfect en daar mag je echt niet op klagen. (Trouwens, ik vind Golazo echt niet de boeman die iedereen van tracht te maken maar dat is een andere discussie)
Het enige probleem die je hebt is dat als je solo gaat, je een uitgebreid sociaal netwerk moet hebben. Ik zit in een kleine WTC en voor de rest ben ik nergens bij aangesloten. Bij mijn werkgever moet ik ook niet aankloppen gezien de (nog steeds) volle crisistijd en dat het voor het moment enkel besparen is die de klok slaat. Waar moet ik dan nog gaan aankloppen om geld in te zamelen? Ja, ik kan van deur tot deur gaan met die gadgets en dergelijke en ik ben ervan overtuigd dat dit me ook zou lukken maar dan zou ik de komende 2-3 maand geen tijd hebben om te fietsen. Daar ben ik ook van overtuigd. Zit je echter in een WTC van 50-70 man en ben je ook nog eens vrijwillig brandweerman (just an idea) en kan je die mensen vrijwillig inschakelen. Dan kan dit als een trein lopen. Je organiseert bv in het clublokaal (oid) een spaghetti-avond. Zaal probeer je gratis te krijgen onder het mom van KOTK. Je gaat naar de lokale fruitboer/winkel en vraagt en om een geste voor de groentjes. Je vraagt aan een stuk of 20 mensen om vrijwillig te helpen met koken, opdienen, afruimen ed. Je kan de slager ook vragen om goedkoop gehakt te krijgen, terug onder het mom van KOTK en desnoods zeg je dat je eventueel vlaggen of dergelijk sponsormateriaal van de slager enzo uithangt in de zaal. Allee ja, het is te doen.

(maar niet als solo met een klein sociaal netwerk)
BTW als je geld te weinig hebt probeert Golazo de laatste centjes bijeen te sprokkelen. Er zijn bv bedrijven die geen sportieve medewerkers hebben maar ze doneren wel 500€. Deze wordt dan in een pot gedaan en achterde hand gehouden. In laatste instantie zijn ze bij Golazo ook van plan om naar lokale bedrijven te bellen die nog niks gestort hebben en naar lokale gemeentebesturen. Ook moedigen ze aan om truitjes en fietsen ed meer te bestickeren tijdens de rit om zo met de naam van sponsors in beeld te komen. Ze geven ook namen en adressen door van mensen diein de omgevign ook meedoen om zo eventueel samen te spannen dat er niet iedere week een spaghetti avond ofzo is en alles een beetje te kunnen coördineren.