Sportvoeding voor energie,kracht en gewichtscontrole all 4 bikes
Het is di sep 07, 2010 7:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ronde van europa
BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 4:58 pm 
Mecanicien

Rohnny schreef:
Opgezocht met Via Michelin, parameter gezet op "fiets".

op die manier ga je wel van punt tot punt maar denk ik niet dat je daarmee een mooie fietsroute op poten zet, ikzelf ben bezig om een route naar Venetië te plannen en daarbij zal het doel toch zijn om mooie autoluwe fietspaden te volgen en niet zozeer uitsluitend de kortste weg van punt tot punt

weliswaar zal mijn route geen cyclo met tijdsopname zijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 6:15 pm 
Junior

Gunter schreef:
Rohnny schreef:
Opgezocht met Via Michelin, parameter gezet op "fiets".

op die manier ga je wel van punt tot punt maar denk ik niet dat je daarmee een mooie fietsroute op poten zet, ikzelf ben bezig om een route naar Venetië te plannen en daarbij zal het doel toch zijn om mooie autoluwe fietspaden te volgen en niet zozeer uitsluitend de kortste weg van punt tot punt

weliswaar zal mijn route geen cyclo met tijdsopname zijn

Als je goed leest, heb ik dit snel snel in elkaar gebokst.
Daarbij vermeld ik tevens dat dit richtpunten zijn, niet "per se" de plaatsen die moeten worden aangedaan.
Aangezien het volledige parcours niet in een rechte lijn is (zoals jij met je Venetië-route), is er ruimte genoeg om de "mooie" plaatsen op te zoeken. Ik ben er zeker van dat elk van de ritten die ik opsom, kan omgebogen worden tot een rit dat de moeite waard is qua natuur, en tevens tot een rittenschema waar de sterke mannen elkaar tot het uiterste kunnen dwingen.
Jouw doel is (zoals je zelf aangeeft) mooie autoluwe fietspaden volgen.
Het doel van de organisatie is een meerdaagse aan te bieden die meerdere landen aandoet, die moet uitgroeien tot DE zwaarste tocht van Europa. Totaal verschillende uitgangspunten, niet?
Maar hé, dit is slechts een voorstel.
Ik had er eiggenlijk meerdere verwacht.
Nog veel succes met je tocht.

Ik heb voor de rest nog niet veel gezien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 6:50 pm 
Ploegleider

Klinkt misschien absurd maar zou je eerst eens geen meerdaagse in de Ardennen organiseren?
Dan heb je al ervaring voor het grotere werk. Hier is het dan nog eens makkelijker werken dan in het buitenland.

Zou wel eens tof zijn anders, bestaat nog niet. Veel Nederlanders zullen wel happig zijn op zo'n idee.

Want mijn persoonlijk gedacht is dat zonder ervaring in organiseren fietstochten van meerdere dagen en dan ineens zoiets doen... Als de mensen de eerste keer niet tevreden zijn heb je meteen een mindere reputatie

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 6:52 pm 
Mecanicien

persoonlijk denk ik dat als je de prijzenpot kenbaar maakt (+-3.000€) heel wat elzc op afkomen en zelfs hele ploegen. zeker als de inschrijving betaalbaar zal blijven. en dan is de lol voor de doorsnee wielertoerist er ook weer snel af.
maar het is wel iets waar vraag naar is. zeker in de lage landen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 6:53 pm 
Mecanicien

Method schreef:
Klinkt misschien absurd maar zou je eerst eens geen meerdaagse in de Ardennen organiseren?
Dan heb je al ervaring voor het grotere werk. Hier is het dan nog eens makkelijker werken dan in het buitenland.

Zou wel eens tof zijn anders, bestaat nog niet. Veel Nederlanders zullen wel happig zijn op zo'n idee.

Want mijn persoonlijk gedacht is dat zonder ervaring in organiseren fietstochten van meerdere dagen en dan ineens zoiets doen... Als de mensen de eerste keer niet tevreden zijn heb je meteen een mindere reputatie

+1 of stukje frankrijk(walhers) enzo naar de ardennen komen is voor de eerste keer zeker een beter alternatief dan meteen half europa doorfietsen.

een marmotte is ook klein begonnen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 6:58 pm 
Ploegleider

Method schreef:

een soort LCMT voor wielertoeristen dan (http://www.lcmt.be/)

de LCMT is nu een 4 daagse voor mountainbikers met elke dag een rit van rond de 100km, place to be is hotel Ol Fosse d´Outh in Houffalize.

zou inderdaad volgens mij wel een succes kunnen zijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 7:56 pm 
Mecanicien

Rohnny schreef:
Als je goed leest, heb ik dit snel snel in elkaar gebokst.
Daarbij vermeld ik tevens dat dit richtpunten zijn, niet "per se" de plaatsen die moeten worden aangedaan.
Aangezien het volledige parcours niet in een rechte lijn is (zoals jij met je Venetië-route), is er ruimte genoeg om de "mooie" plaatsen op te zoeken. Ik ben er zeker van dat elk van de ritten die ik opsom, kan omgebogen worden tot een rit dat de moeite waard is qua natuur, en tevens tot een rittenschema waar de sterke mannen elkaar tot het uiterste kunnen dwingen.
Jouw doel is (zoals je zelf aangeeft) mooie autoluwe fietspaden volgen.
Het doel van de organisatie is een meerdaagse aan te bieden die meerdere landen aandoet, die moet uitgroeien tot DE zwaarste tocht van Europa. Totaal verschillende uitgangspunten, niet?
Maar hé, dit is slechts een voorstel.
Ik had er eiggenlijk meerdere verwacht.
Nog veel succes met je tocht.
Ik heb voor de rest nog niet veel gezien.

inderdaad mijn venetië-tocht en deze "ronde van europa" hebben andere uitgangspunten maar uiteindelijk ga ik ervanuit dat iedere fietser wel als uitgangspunt heeft om op mooie rustige fietspaden te zitten en niet op drukke steenwegen; natuurlijk is voor mij een fietspad van 2m breed ideaal terwijl dit voor een peloton levensgevaarlijk is en daarvoor zul je nooit toestemming krijgen

jouw rittenvoorstel is zeker niet slecht, een alternatief is dat je een stukje voerenstreek erbij doet (en daarmee Nederland ook als land kunt toevoegen, allée als het uitgangspunt is om zoveel mogelijk landen aan te doen), van daaruit de ganse Eifelstreek door en dan via de Moesel naar Metz/Nancy doorzakken; is nu mijn eerste gedachte omdat ik juist een weekske in de Eifel gezeten heb en toch weer mooie routes gefietst heb ginder

door de Alpen kan je op meerdere manieren natuurlijk, persoonlijk zou ik de Franse Alpen ook achterwege laten doordat de meeste wielertoeristen die hieraan zullen deelnemen de gekende tour-de-france-cols al voldoende platgereden hebben

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 9:08 pm 
Junior

Dit initiatief spreekt me zeker aan. ik denk dat de organisatie wel af zal zijn wanneer ze hier naar ideeën vragen zullen ze het wel niet aandurven om fouten te maken. Ik ben dan ook wel klaar om aan dit avontuur mee te doen. Ikzelf organiseerde al meerder malen meerdaagse tochten voor een beperkte groep (tot max 15 personen) en doe dat ook in 2010 onder de naam van Operation 2525. Ook dan rijden we een stukje rond Europa, dan wel Zwitserland Liechtenstein Oostenrijk Italië Slovenië. Op de website www.ikwordvijftig.tk staat daarover meer. En wie weet wil je wel mee ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 18, 2009 7:38 pm 
Aspirant

Om zo'n grote tocht te organiseren, is idd een hele pak voorbereidend werk nodig zoals velen hier reeds aangehaald hebben.
En de kans is dan groot lijkt mij, wanneer je hierin geen totaal geen ervaring hebt, dat er het een en het ander in de soep draait, vooral dan de eerste keer.
Misschien inderdaad eens om te beginnen in de Ardennen een tocht organiseren, waar je toch al behoorlijk wat lastige beklimmingen hebt.
Ofwel een grote tocht in Frankrijk, waar dan vooral Midden en Zuid-Frankrijk aangedaan wordt, je hebt er een hele diversiteit aan streken en zo iets lijkt me toch ook echt de moeite waard.

mvg
Laurens

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2009 9:20 am 
Ploegleider

marc le vélo schreef:
Dit initiatief spreekt me zeker aan. ik denk dat de organisatie wel af zal zijn wanneer ze hier naar ideeën vragen zullen ze het wel niet aandurven om fouten te maken. Ik ben dan ook wel klaar om aan dit avontuur mee te doen. Ikzelf organiseerde al meerder malen meerdaagse tochten voor een beperkte groep (tot max 15 personen) en doe dat ook in 2010 onder de naam van Operation 2525. Ook dan rijden we een stukje rond Europa, dan wel Zwitserland Liechtenstein Oostenrijk Italië Slovenië. Op de website http://www.ikwordvijftig.tk staat daarover meer. En wie weet wil je wel mee ?

ik heb eens op je site gekeken omdat ik wel benieuwd was naar wat je in Slovenië ging doen (ben nogal fan van dat land). Op je kaartje is er 1 ding dat ik vreemd vind: van de Mangart ga je naar Cave del Predil. Ik veronderstel dat je dan terug afdaalt naar de Predilpas want voor zover ik me herinner van mijn beklimming liep die weg dood. Wel een mooie klim en ik veronderstel dat ze ondertussen ook wel alweer het wegdek hebben hersteld (toen ik er was, was er kort daarvoor een zware aardverschuiving geweest en was een deel van de berg weggespoeld, een dorpje in het dal incluis...). Een klein ommetje via de Vrsiç-pas niet overwogen? Qua aantal bochtjes een mini-Stelvio maar met als extraatje kinderkopjes in de bochten. :mrgreen:

Wim

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur