Sportvoeding voor energie,kracht en gewichtscontrole all 4 bikes
Het is do sep 09, 2010 10:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ronde van europa
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 7:10 pm 
Miniem

Hey iedereen,

het bedrijf van mijn vader zo eventueel een ronde van europa willen organiseren voor wielertoeristen. De bedoeling is dat er ongeveer gedurende een week een aantal ritten doorheen europa gereden worden met een beperkt deelnemersaantal (+-200). We zouden het principe van "paris-dakar" toepassen. Je kan zolang doen over de rit als je zelf wil, maar er zijn wel stukken tegen de chrono en er wordt geslapen in tenten. Op het einde van de ritten krijgt diegene met de beste tijd een mooie prijs... (ter waarde van +- 3000€). We zitten nog in de ontwikkelingsfase, maar alle ideeën zijn welkom. We zouden onder meer het bos van Wallers, de vlaamse heuvels, de ardennen,duitsland, zwitserland en italië aandoen.

Wat denken jullie van dit principe? Alle verder ideeën zijn welkom! Laat gerust iets weten op tourofeurope@live.be

Grtz

Profiel  

Berichttitel: Re: Ronde van europa
BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 7:16 pm 
Ploegleider

Dat ervaring in organiseren noodzakelijk is!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 7:18 pm 
Belofte

Mooi initiatief.

Aan welke periode denken jullie? Hoeveel dagen zou deze tour duren?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 8:19 pm 
Mecanicien

Nosferatu schreef:
Hey iedereen,

het bedrijf van mijn vader zo eventueel een ronde van europa willen organiseren voor wielertoeristen. De bedoeling is dat er ongeveer gedurende een week een aantal ritten doorheen europa gereden worden met een beperkt deelnemersaantal (+-200). We zouden het principe van "paris-dakar" toepassen. Je kan zolang doen over de rit als je zelf wil, maar er zijn wel stukken tegen de chrono en er wordt geslapen in tenten. Op het einde van de ritten krijgt diegene met de beste tijd een mooie prijs... (ter waarde van +- 3000€). We zitten nog in de ontwikkelingsfase, maar alle ideeën zijn welkom. We zouden onder meer het bos van Wallers, de vlaamse heuvels, de ardennen,duitsland, zwitserland en italië aandoen.

Wat denken jullie van dit principe? Alle verder ideeën zijn welkom! Laat gerust iets weten op tourofeurope@live.be

Grtz

Waar kan ik inschrijven? Vanaf volgend seizoen ben ik geen elite zonder contract meer, maar gewoon wielertoerist :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 9:42 pm 
Forum Moderator

Door Europa op een week :shock: , dat wil zeggen dat er veel verplaatsingen zullen zijn met bus of trein ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 29, 2009 10:32 pm 
Mecanicien

Nosferatu schreef:
Hey iedereen,

Grtz

interesse hier zeker maar op één week tijd zowel de vlaamse ardennen, de waalse ardennen, de roubaix klassiekers, duitsland, zwitserland en italië aandoen zal toch geen lachertje worden qua dagelijkse afstanden

maar zoals hier reeds aangehaald, als je zoiets wilt organiseren zal je misschien best eerst met een paar mensen eerst eens proefrijden om ervaring op te doen vooraleer je een peleton van 200 man erop af stuurt

ikzelf ben bezig om een tocht vanuit België naar Venetië te maken en daar kruipt toch enorm veel voorbereidend werk in hoor!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 7:44 am 
Miniem

Ik wil eventjes banadrukken dat ons bedrijf een evenementenbureau is en dat wij al meer dan 20 jaar actief zijn, dus de ervaring zal wel lukken. Verder is het de bedoeling dat het een super zware ritten(koers) zal worden. Dagelijks bijna 200 km. Dus echt voor de geoefende fietsers. Alles zal heel basic zijn, overnachtingen incluis... Je kan het niet beter vergelijken dan met Paris-Dakar. Het zal via Noord Frankrijjk, naar België gaan, dan via Nederland naar Duitsland en zo verder richting Italië om te eindigen met een klimtijdrit op een italiaanse col of zo. Als er nog suggesties zijn, laat maar komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 8:24 am 
Mecanicien

Nosferatu schreef:
Ik wil eventjes banadrukken dat ons bedrijf een evenementenbureau is en dat wij al meer dan 20 jaar actief zijn, dus de ervaring zal wel lukken. Verder is het de bedoeling dat het een super zware ritten(koers) zal worden. Dagelijks bijna 200 km. Dus echt voor de geoefende fietsers. Alles zal heel basic zijn, overnachtingen incluis... Je kan het niet beter vergelijken dan met Paris-Dakar. Het zal via Noord Frankrijjk, naar België gaan, dan via Nederland naar Duitsland en zo verder richting Italië om te eindigen met een klimtijdrit op een italiaanse col of zo. Als er nog suggesties zijn, laat maar komen.

klinkt zeer interessant en hier alvast een potentiële kandidaat-deelnemer, uitdagende ritten maar basic omkadering dat is hetgeen ik altijd zoek; in de veronderstelling dat basic omkadering dan ook basic prijs betekent he ;-)

wel blijf ik benieuwd hoe jullie op 7 dagen x 200km = 1400km van N-Fr, Be, Nl, De, Zw, It zullen gaan, zullen er dan ook bus/treinverplaatsingen tussen zitten (dit zou ik persoonlijk zeer spijtig vinden); ik vermoed dat er dan juist aan de Italiaanse grens zal gestopt worden?

ps: over welke firma spreken we hier als ik dit mag vragen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 8:56 am 
Ploegleider

hier zeker interesse als alles op voorhand degelijk uitgewerkt is! Zelf sluit ik me aan bij eerdere reacties om deze eerst te proefdraaien op een kleiner geheel dan direct er 200 man op los te laten. Ik denk dat dit wel potentieel heeft maar dat veel zal afhangen van de eerste (grote) editie

Dimitri
http://blog.katendimi.be
http://fiets.katendimi.be

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 30, 2009 9:13 am 
Mecanicien

Ik vind 200km wel erg lang, maja, dat ben ik he :) En het bos van wallers, is dat niet wat te gevaarlijk?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur