Het is za aug 18, 2018 5:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Parijs-Roubaix (PT).
BerichtGeplaatst: wo jan 12, 2005 11:42 pm 
Ploegleider

Bos van Wallers uit Parijs-Roubaix.

De renners hebben er vrees voor, elk jaar weer. Parijs-Roubaix en het Bos van Wallers. Onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Maar dit jaar komt daar verandering in. De renners zullen niet meer langs 'Het bos van Arenberg' trekken. De beruchte kasseienstrook zou te gevaarlijk zijn.

Het ASO (organisator van Parijs-Roubaix) heeft dit zojuist bekend gemaakt. "De kwaliteit van de weg is er de laatste jaren ver op achteruitgegaan, er is een veel te gevaarlijke kasseienstrook van zo'n 200 meter. De vochtigheid heeft er voor een vette laag gezorgd, die ligt over de kasseien en dat is te gevaarlijk voor de deelnemers."

'De hel van het Noorden' wordt dit jaar op 10 april verreden, maar zonder het bekendste obstakel, Zone 13, 'De hel'. De organisatie heeft een kleine omleiding gekozen. Met kasseien, dat wel. Maar die stoken zijn van veel minder historische waarde als het Bos van Wallers.

De mooie historie van dit 2400 meter lange stukje kasseien, gaat verloren. Het is onduidelijk of het bos van Wallers in 2006, wordt opgenomen in de koers. Waar de favorieten hun mooie duels uitvochten, de meest dramatische valpartijen uit de wielergeschiedenis voorkwamen. Wordt die nu verleden tijd? De Hel uit Parijs-Roubaix. Het is als een kind dat bij zijn of haar moeder wordt weggenomen.

Laatst bijgewerkt door VDB op ma maart 07, 2005 9:19 am, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2005 3:18 pm 
Kopman

das idd wel spijtig ja, maar aan de andere kant is het wel zo dat die strook idd zeer gevaarlijk is he. Ieder jaar zijn daar renners die iets breken of gans hun voorseizoen verkloot zien.

Spectakel moet, maar het mag niet ten koste gaan van de veiligheid. Een alternatief zou natuurlijk zijn om die strook meer naar achter in het parcours te leggen zodat er een minder groot peloton over moet, maar kweet niet of dat echt mogelijk is, gelet op het feit dat dit een (zo goed als ) lineaire cours is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2005 4:47 pm 
Belofte

heraanleggen die strook. En er nadien terug overvlammen.
Dat ze het weg laten voor de veiligheid is goed te begrijpen. Maar het was toch de beruchtste en bekendste strook van p-r.
Thopen da ze terug komt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2005 5:13 pm 
Kopman

heraanleggen zal niet helpen he, want na de heraanlegging zal die strook met moeite 1 ster halen en dus totaal niet meer zwaar zijn en dus ook totaal geen spektakel meer brengen :evil:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2005 6:57 pm 
Kopman

Jammer, ik heb er één keer over gereden (met koersfiets, niet zoals die watjes die PR voor toeristen rijden met een geveerde VTT)en ik herinner het me nog levendig, jawadde. Uniek. Maar ik begrijp de beslissing en motivering wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2005 7:00 pm 
Kopman

Chicken run inbouwen... lijk bij Downhill wedstrijden... een ommetje dat wel veiliger is, maar waar je tijd verliest...

De die-hards kunnen dan over de kasseien vlammen terwijl de broekschijters een paar km extra doen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2005 7:09 pm 
Belofte

Fluffy schreef:
Chicken run inbouwen... lijk bij Downhill wedstrijden... een ommetje dat wel veiliger is, maar waar je tijd verliest...

De die-hards kunnen dan over de kasseien vlammen terwijl de broekschijters een paar km extra doen...

stel je voor :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2005 10:04 pm 
Neo prof

Ik begrijp de beslissing ook! Je kunt die strook nog moeilijk een 'weg' noemen. Niettegenstaande dat ben ik maar al te blij dat ik er dit jaar tijdens een 'echte' Parijs-Roubaix (voor wielertoeristen natuurlijk) nog over ben 'mogen' rijden. En niet erlangs, hè, mooi over de stenen. Het zal dus waarschijnlijk ook de laatste keer voor wielertoeristen geweest zijn. Mooie herinnering! Net als de 'oude' Muur van Geraardsbergen. Alleen de Koppenberg, die heb ik voor de heraanleg nooit beklommen. Spijtig!

JiM

P.S. Ik zal al blij zijn als ze het Bos vervangen door een strook die minstens even lang is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 13, 2005 10:10 pm 
Neo prof

Jean-Marie schreef:
Alleen de Koppenberg, die heb ik voor de heraanleg nooit beklommen. Spijtig!

troost je en heb nog heel eventjes geduld, de Koppenberg plooit zichzelf weer in zijn oud-vertrouwde zetel (en zal ook niet lang meer in het ronde-parcours zitten :()

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jan 14, 2005 9:58 am 
Neo prof

Ik heb inderdaad al gehoord dat door de steilte het zand geleidelijk aan wegspoelt. Ik heb de puist van Melden in 2002 beklommen tijdens de RVV voor wielertoeristen. Dat was vlak na de heraanleg. Toen moest je opletten dat je niet wegschoof door al dat 'invoegzand'. Blijven zitten was de boodschap.

JiM

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 517 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur